Tuesday 29 November 2011

Ferguson dedah skuad simpanan




MACHEDA (kanan) dijangka akan mengemudi jentera serangan United pada aksi suku akhir Piala Liga menentang Crystal Palace awal pagi ini.


MANCHESTER - Pengurus Manchester United, Alex Ferguson akan menggunakan aksi suku akhir Piala Liga menentang Crystal Palace awal pagi ini sebagai medan pendedahan.
Ferguson dijangka akan menurunkan skuad simpanan bagi membuktikan kepada peminat bahawa barisan pemain ini merupakan skuad masa depan meskipun United gagal memenangi dua perlawanan terakhir.
Ketika ini, United sedang bergelut untuk melayakkan diri ke pusingan kalah mati dalam kempen Liga Juara- Juara selepas gagal menewaskan Benfica pada perlawanan terakhir.
Skuad The Red Devils turut mencatat keputusan seri 1-1 dengan Newcastle United pada aksi Liga Perdana England, Sabtu lalu.
Begitupun, Ferguson berhasrat untuk merehatkan bari- san pemain utama dan memberikan kepercayaan kepada skuad remaja United untuk mara separuh akhir Piala Liga.
Wayne Rooney, Javier Hernandez dan Nani pula yang diturunkan ketika menentang Newcastle sebelum ini mungkin akan diturunkan untuk menentang Aston Villa, Sabtu ini.
Sebaliknya, Paul Pogba, 18, akan digandingkan bersama rakan skuad remaja, Ravel Morrison di bahagian tengah.
Pertahanan England, Chris Smalling yang baru pulih daripada kecederaan kaki bakal beraksi bersama skuad senior, manakala Mame Biram Diouf dan Federico Macheda juga akan ditampilkan kali ini.
"Akan ada perubahan yang besar dalam pasukan," kata Ferguson.
"Chris Smalling sudah kembali dan saya boleh menurunkannya. Dia masih muda dan Palace akan menen- tang skuad remaja kami.
"Apa yang menjadi masalah sekarang adalah di bahagian tengah pasukan. Saya mungkin boleh menurunkan Pogba tetapi saya akan lihat dahulu.
"Yang pastinya, saya masih mempunyai ramai pemain untuk dipilih," katanya.
Kali terakhir United memenangi Piala Liga adalah pada tahun 2010 apabila menewaskan Aston Villa di Wembley. - AFP

No comments:

Post a Comment